by FBP .
-------------------------------------------------------------------------------
9ª CAMINADA POPULAR DEL CEI
CALELLA
CLUB EXCTA. INDEPENDENT DE CATALUNYA
13 DE NOVEMBRE 2016
SI HO PREFERIU US PODEU DESCARREGAR TOTA LA INFORMACIÓ EN FORMAT PDF (22 PÀGS.)
TAMBÉ PODEU CONTINUAR LLEGINT
SI HO PREFERIU US PODEU DESCARREGAR TOTA LA INFORMACIÓ EN FORMAT PDF (22 PÀGS.)
TAMBÉ PODEU CONTINUAR LLEGINT
----------------------------------------------------------------------------------------------
Per novè any consecutiu, el Club
Excursionista Independent (CEI Catalunya)
organitza la seva caminada popular, la Kami-CEI, aquest any amb sortida i
arribada a la població de Calella i amb els
mateixos objectius que en edicions
anteriors: passar una bona estona entre amics i amb la família, incrementar
la participació de persones no federades i d’amants de la
muntanya i consolidar el que és ja una tradició
en el CEI, organitzar aquest tipus
d’esdeveniments.
El fet de
tenir socis d’aquesta zona, les facilitats d’accés
i logístiques donades per l’Ajuntament i la possibilitat
de mostrar aquest territori a la resta de la gent del CEI
ens han fet optar, en aquesta ocasió, per
aquest itinerari que, sens dubte, no deixarà a ningú indiferent. La combinació de mar i muntanya i la visita final al
famós far, de ben segur, seran del vostre grat.
Sempre ha
estat la nostra intenció fer que la Kami-CEI sigui
itinerant i permeti mostrar als seus participants els diferents indrets de
Catalunya on tenim socis, és a dir, arreu del territori català. Esperem que gaudiu de la Kami-cei 2016.
Juan
Paredes Torredemert
President
del CEI Catalunya
PROGRAMA DIA13 DE NOVEMBRE
Recepció i entrega dorsals: 7.30 – 8.15
Briefing: 8.15 – 8.30
Sortida: 8.30
Hora prevista màxima arribada: 14:30
Lloc: Pg. Manuel Puigvert, al costat del
Monument de la Sardana
RECORREGUT
CARACTERÍSTIQUES
Dificultat: Mitjana.
Distància: 20,2 kms (hi ha una variant de 17,8 km).
Desnivell acumulat: 1460 m.
Punt més alt de la caminada: Turó de la Punta de Garbí (420 m).
CONTROLS I AVITUALLAMENTS
Sortida:Km.0 Pavello esportiu
C - 1: Km. 4.950. Camí dels Escoltes: Aigua i barretes energètiques
C – 2: Km. 7,940. Collet de Sant Andreu: Xocolata
i coca
C – 3: Km. 12,4. Coll de l’Era d’en Móra: Aigua,
fruita i xuxes
C – 4: Km. 16,6. El Far de Calella: Refrescos i fruits secs
Arribada: Km. 20,210. Passeig Manuel Puigvert:
Pa amb tomàquet i botifarra, aperitius, aigua, vi, refrescos, cervesa
DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI
La sortida és a Calella,
al Passeig Manuel Puigvert, just a l’alçada del Monument a la Sardana. Es va en
direcció Sud i en el pont sobre la riera es gira a la dreta i es puja per
l’Avinguda de la Riera de Capaspre. Enfilem cap amunt, girem a l’esquerra pel
carrer Turisme i a la dreta pel carrer de Mar, per agafar el pas per sota de la
carretera N-II, Valldebanador i a la dreta per Ramon i Cajal. Girem a
l’esquerra i tornem a la Riera de Capaspre.
Seguim el camí asfaltat de
la Riera fins el CEIP Doctor Carles Salicrú, on el camí ja és de terra. Anem
pujant un bon tros, travessem l’autopista C32 per sota i de seguida veiem a
l’esquerra el Mas Salvador de Capaspre, l’únic testimoni que queda de l’origen
medieval de Calella.
Abans d’arribar al Coll de
l’Era d’en Mora, després d’un ascens curt i sostingut, girem a la dreta per
agafar el camí dels Escoltes, un corriol ombrívol i ple de vegetació, que
travessa el Sot de l’Infern, i per on sortim davant de Ca l’Estolt, passant
abans per la cruïlla de la Mina de Ca l’Estolt, on encara hi podem observar un
antic safareig.
Seguim per la pista, cap a
la dreta, deixant de banda el primer corriol de pujada. Al cap d’una estona fem
drecera pujant per un corriol que ens porta a la pista de dalt i per on arribem
a una cruïlla de camins. Aquí agafem el corriol que puja a l’esquerra i que ens
porta al cim del Turó de la Punta de Garbí, on hi ha instal.lat un ràdio-far
per a l’aviació.
Voltem la instal.lació i
agafem un corriol que baixa per dins del bosc fins arribar a una zona oberta de
tallafocs i línies d’alta tensió. Si ens fixem, podem veure a la dreta una
vista magnífica del Montnegre, amb l’ermita de Sant Andreu de l’Arboceda, la
masia de Can Xic Dalmau i el campanar de l’església de Sant Llop d’Hortsavinyà.
Aquí agafem un altre
corriol que torna a endinsar-se al bosc i al cap de pocs metres trenquem a
l’esquerra per entrar en un corriol més ample que ens portarà de nou al camí de
Ca l’Estolt. Sortim i tornem a entrar de seguida al corriol ample de baixada
cap a l’ermita.
Baixem per aquest corriol
i trenquem a la dreta per un corriol que passa per dins del bosc i que ens
porta al Collet de Sant Andreu. Agafem un corriol que també s’endinsa al bosc i
passa per davant de l’ermita de Sant Andreu de l’Arboceda, en fase de
restauració, per on sortim a Can Xic Dalmau. A la dreta seguim una estona un
camí per la Serra de Rupit i, en una cruïlla de camins agafem a l’esquerra el
camí de la dreta, per on arribarem de baixada al Coll dels Tres Termes, on
conflueixen els termes municipals de Sant Cebrià de Vallalta, Tordera i Pineda
de Mar.
Baixem per la carretera
d’Hortsavinyà, passant de nou pel Collet de Sant Andreu. Seguim per aquesta
pista ampla fins arribar al lloc asfaltat de la carretera, que seguim uns
metres, i que ens porta a la cruïlla de baixada al Coll de l’Era d’en Móra.
Agafem aquesta pista de baixada i en el coll seguim tot recte cap al Corredor
de les Guilles.
Anem pel Corredor de les
Guilles, passant pel Turó de Golinons i planejant fins el Turó de les Guilles,
on hi ha una magnífica panoràmica del Maresme Nord. Fem una baixada curta i
sobtada per girar a l’esquerra i agafar la drecera del turó de Puig de Popa,
que ens ofereix de nou una fantàstica vista de Calella. Baixem cap al mar per
corriols per Valldebanador i Valldenguli, passem el Turó del Capaspre i arribem
al Far de Calella, on entrem i donem la volta per dins.
Sortim del Far i pugem cap
a les Torretes. Baixem per les escales de fusta i travessem la carretera N-II
pel pont de fusta, arribant a la vista de la Roca Grossa. Seguim el lateral de
la carretera i baixem per unes escales fins al peu de la platja, on agafem el
passeig de Garbí travessant una passera de fusta.
Seguim pel Passeig de
Garbí, travessem el pont de la Riera de Capaspre i, pel mateix camí d’anada,
finalitzem el recorregut al mateix lloc d’inici, al bell mig del Passei Manuel
Puigvert.
MAPA
CARACTERÍSTIQUES
Dificultat: Mitjana.
Distància: 20,2 kms (hi ha una variant de 17,8 km).
Desnivell acumulat: 1460 m.
Punt més alt de la caminada: Turó de la Punta de Garbí (420 m).
CONTROLS I AVITUALLAMENTS
Sortida:Km.0 Pavello esportiu
C - 1: Km. 4.950. Camí dels Escoltes: Aigua i barretes energètiques
C – 2: Km. 7,940. Collet de Sant Andreu: Xocolata
i coca
C – 3: Km. 12,4. Coll de l’Era d’en Móra: Aigua,
fruita i xuxes
C – 4: Km. 16,6. El Far de Calella: Refrescos i fruits secs
Arribada: Km. 20,210. Passeig Manuel Puigvert:
Pa amb tomàquet i botifarra, aperitius, aigua, vi, refrescos, cervesa
DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI
La sortida és a Calella,
al Passeig Manuel Puigvert, just a l’alçada del Monument a la Sardana. Es va en
direcció Sud i en el pont sobre la riera es gira a la dreta i es puja per
l’Avinguda de la Riera de Capaspre. Enfilem cap amunt, girem a l’esquerra pel
carrer Turisme i a la dreta pel carrer de Mar, per agafar el pas per sota de la
carretera N-II, Valldebanador i a la dreta per Ramon i Cajal. Girem a
l’esquerra i tornem a la Riera de Capaspre.
Seguim el camí asfaltat de
la Riera fins el CEIP Doctor Carles Salicrú, on el camí ja és de terra. Anem
pujant un bon tros, travessem l’autopista C32 per sota i de seguida veiem a
l’esquerra el Mas Salvador de Capaspre, l’únic testimoni que queda de l’origen
medieval de Calella.
Abans d’arribar al Coll de
l’Era d’en Mora, després d’un ascens curt i sostingut, girem a la dreta per
agafar el camí dels Escoltes, un corriol ombrívol i ple de vegetació, que
travessa el Sot de l’Infern, i per on sortim davant de Ca l’Estolt, passant
abans per la cruïlla de la Mina de Ca l’Estolt, on encara hi podem observar un
antic safareig.
Seguim per la pista, cap a
la dreta, deixant de banda el primer corriol de pujada. Al cap d’una estona fem
drecera pujant per un corriol que ens porta a la pista de dalt i per on arribem
a una cruïlla de camins. Aquí agafem el corriol que puja a l’esquerra i que ens
porta al cim del Turó de la Punta de Garbí, on hi ha instal.lat un ràdio-far
per a l’aviació.
Voltem la instal.lació i
agafem un corriol que baixa per dins del bosc fins arribar a una zona oberta de
tallafocs i línies d’alta tensió. Si ens fixem, podem veure a la dreta una
vista magnífica del Montnegre, amb l’ermita de Sant Andreu de l’Arboceda, la
masia de Can Xic Dalmau i el campanar de l’església de Sant Llop d’Hortsavinyà.
Aquí agafem un altre
corriol que torna a endinsar-se al bosc i al cap de pocs metres trenquem a
l’esquerra per entrar en un corriol més ample que ens portarà de nou al camí de
Ca l’Estolt. Sortim i tornem a entrar de seguida al corriol ample de baixada
cap a l’ermita.
Baixem per aquest corriol
i trenquem a la dreta per un corriol que passa per dins del bosc i que ens
porta al Collet de Sant Andreu. Agafem un corriol que també s’endinsa al bosc i
passa per davant de l’ermita de Sant Andreu de l’Arboceda, en fase de
restauració, per on sortim a Can Xic Dalmau. A la dreta seguim una estona un
camí per la Serra de Rupit i, en una cruïlla de camins agafem a l’esquerra el
camí de la dreta, per on arribarem de baixada al Coll dels Tres Termes, on
conflueixen els termes municipals de Sant Cebrià de Vallalta, Tordera i Pineda
de Mar.
Baixem per la carretera
d’Hortsavinyà, passant de nou pel Collet de Sant Andreu. Seguim per aquesta
pista ampla fins arribar al lloc asfaltat de la carretera, que seguim uns
metres, i que ens porta a la cruïlla de baixada al Coll de l’Era d’en Móra.
Agafem aquesta pista de baixada i en el coll seguim tot recte cap al Corredor
de les Guilles.
Anem pel Corredor de les
Guilles, passant pel Turó de Golinons i planejant fins el Turó de les Guilles,
on hi ha una magnífica panoràmica del Maresme Nord. Fem una baixada curta i
sobtada per girar a l’esquerra i agafar la drecera del turó de Puig de Popa,
que ens ofereix de nou una fantàstica vista de Calella. Baixem cap al mar per
corriols per Valldebanador i Valldenguli, passem el Turó del Capaspre i arribem
al Far de Calella, on entrem i donem la volta per dins.
Sortim del Far i pugem cap
a les Torretes. Baixem per les escales de fusta i travessem la carretera N-II
pel pont de fusta, arribant a la vista de la Roca Grossa. Seguim el lateral de
la carretera i baixem per unes escales fins al peu de la platja, on agafem el
passeig de Garbí travessant una passera de fusta.
Seguim pel Passeig de
Garbí, travessem el pont de la Riera de Capaspre i, pel mateix camí d’anada,
finalitzem el recorregut al mateix lloc d’inici, al bell mig del Passei Manuel
Puigvert.
MAPA
TRACK
PERFIL
FULL DE RUTA
HISTÒRIA I LLOCS D'INTERÈS PER ON PASSEM
01 Passeig Manuel Puigvert
El Passeig Manuel Puigvert, conegut també
pels calellencs com Passeig de Mar, es va consolidar entre els anys 1923 i
1936, i es va dissenyar com un símbol de modernitat en aquells temps. Els
plataners, la balustrada, els fanals, el disseny de Jeroni Martorell, els
accessos a la platja i els quioscs per prendre algun refresc li van conferir un
important aire noucentista. És un indret molt apreciat pels ciutadans de
Calella i un lloc de celebració de multitud d’events.
02 Riera de Capaspre
Típica riera del Maresme, amb el nom del primer
veïnat habitat a Calella, origen de la ciutat actual.
03 Mas Salvador de Capaspre
Masia més antiga del municipi, ubicada a
l’indret on es va originar la ciutat de Calella, el veïnat de Capaspre. Té una
estructura de dos cossos, amb la planta baixa situada a nivells diferents. La
façana conserva finestres gòtiques amb detalls esculpits i un matacà que
defensa la porta.
04 Camí dels Escoltes
Camí acabat d’obrir a finals de l’any 2013,
a iniciativa de l’Agrupament Escolta Montnegre, que comunica la Serralada
Litoral amb el Montnegre. El camí va des del Coll de l’Era d’en Móra fins a Ca
l’Estolt, passant per sota la “carretera nova”, la font de la Guineu i creuant
el Sot de l’Infern.
05 Ca l’Estolt
Antic mas abandonat al peu de la pista de pujada al
Turó de la Punta de Garbí. Abans d’arribar-hi, en una cruïlla del corriol, s’hi
troba la Mina de Ca l’Estolt.
06 Turó de la Punta de
Garbí (421 m)
Punt més elevat del terme municipal de Calella i
que llinda amb el terme de Pineda de Mar. En el seu cim hi ha una instal.lació
de ràdio-far per a l’aviació.
07 Collet de Sant Andreu
(264 m)
Important cruïlla de camins.
08 Ermita de Sant Andreu
de l’Arboceda
Prop del Collet de Sant
Andreu, seguint un corriol que s’endinsa en una pineda, trobem una ermita en
ruïnes, que pertany al terme municipal de Pineda de Mar. És l’ermita de Sant
Andreu de l’Arboceda.
L’ermita, com marca la
tradició, està encarada cap a l’est. A la paret sud de l’ermita hi ha les
restes d’un petit mas annexionat posteriorment a la construcció d’aquesta,
popularment conegut com mas de Sant Andreu.
La façana principal
manté encara el campanar d’espadanya, una obertura circular sobre la porta,
restes d’un petit porxo, la porta d’entrada i una finestra a l’esquerra
d’aquesta.
09 Coll dels Tres Termes
(316 m)
Coll amb una fita formada per una gran pedra i una
creu, on coincideixen els termes municipals de Tordera, Pineda de Mar i Sant
Cebrià de Vallalta.
10 Coll de l’Era d’en
Móra
Lloc on fa anys hi havia l’abocador municipal. Una
vegada endreçat ha esdevingut una important cruïlla de camins, des d’on es
poden agafar pistes en totes direccions.
11 Turó de Golinons (224
m)
A la Serra de Golinons i és l’inici del Corredor de
les Guilles.
12 Turó de les Guilles
(259 m)
Punt més alt del Corredor de les Guilles i que
ofereix una excel.lent panoràmica del Maresme Nord.
13 Turó de Puig de Popa
(207 m)
Interessant turó, ja molt a prop del mar, amb una
magnífica vista de tota la plana del litoral, des de Calella a Malgrat de Mar.
14 El Far de Calella
Símbol inequívoc de la ciutat, el Far de Calella
està ubicat damunt d’un penya segat i fou inaugurat l’any 1859. Avui es pot
visitar i acull un centre d’interpretació. Segueix en funcionament, amb la seva
característica cadència de llum, amb sèries de dos i tres raigs de llum seguits
en cada volta completa de la làmpada.
15 Les Torretes
Les torretes, o torres òptiques, foren construïdes
pel servei de transmissions com a telègrafs òptics. Funcionaven per mitjà d'un
sistema de senyals. La primera fou edificada l'any 1848, i era servida per un
destacament de tropa; la segona fou bastida l'any 1857, i era utilitzada per
funcionaris paisans, però amb prou feines va entrar en funcionament, perquè el
1861 arribava el tren de vapor a Calella. Les torretes, en complet abandó,
exposades a les inclemències de la natura i a la falta de civisme, han acabat
en estat de ruïna. L’any 1988 van ser incorporades al Pla Especial de Protecció
i Conservació del Patrimoni Artístic de Calella. Aquests darrers anys han estat
restaurades i apuntalades per afermar-ne les restes.
16 La Roca Grossa
La Roca Grossa o Roca de la Cabra és un petit illot
situat a les cales de les Roques, prop del terme municipal de Sant Pol de Mar.
Segons els corrents marins, la Roca Grossa es mostra aïllada o lligada a la
platja per un estret corredor de sorra.
17 El Passeig de Garbí
Passeig marítim inaugurat l’any 1997 i que enllaça
per la façana litoral la Riera de Capaspre i la zona de les Roques.
CALELLA
Calella, coneguda com la
capital turística de la Costa del Maresme, es caracteritza per ser una ciutat
cosmopolita i alegre, amb un clima típic del Mediterrani.
A 50 km de Barcelona i de Girona, la seva situació geogràfica, així com
les vies de comunicació, esdevenen un factor clau per a la realització de tota
classe d’excursions i activitats. Aquest fet la converteix en una destinació
turística ideal.
La configuració de la seva trama urbana, amb una gran zona comercial i
de vianants, així com la disposició de 15 places, agradables espais verds i una
gran oferta d’allotjament (amb prop de 14.000 places en hotels, apartaments i
càmpings), fan de Calella una de les destinacions turístiques més importants
del país.
Una oferta de prop de tres quilòmetres de longitud de platges i més de
180.000 m2 de sorra daurada i neta, aigües intensament blaves, zones naturals
com el Montnegre, el Parc Dalmau, el passeig Manuel Puigvert, el passeig de
Garbí o les Torretes, fan de Calella una ciutat dinàmica, moderna i acollidora,
que permet gaudir al visitant d’una destinació amb una singularitat pròpia. La
ciutat de Calella acull anualment uns 250.000 turistes, que provenen d'Europa,
principalment britànics i alemanys.
Malgrat l’espectacular transformació del municipi a partir dels anys
seixanta, Calella conserva, en bona part, l’estructura urbana del seu nucli
original i el traçat quadriculat del seu primer eixample.
Del poblament del terme anterior al naixement del nucli urbà en resta
ben poca cosa. Només el Mas Salvador testimonia la importància de l’agricultura
en l’economia del municipi durant molts segles.
La part més interessant de la ciutat és sens dubte l’entorn de la plaça
de l’Ajuntament, on a partir del segle XIV es celebrava el mercat que originà
el posterior creixement urbà. Val la pena destacar els diversos casals gòtics,
que conserven en gran part la seva estructura original i els elements
decoratius del segle XVI: portals adovellats, finestres conopials amb escuts
esculpits i restes de matacans defensius.
En el mateix sector hi ha la capella de Sant Quirze i Santa Julita, del
segle XVI, i no gaire lluny l’església parroquial de Santa Maria i Sant
Nicolau, obra barroca del segle XVIII que conserva a la portalada els magnífics
relleus de Jean de Tours, procedents de l’altar del primitiu temple del segle
XVI.
El Museu-Arxiu de Calella és instal·lat en un casal del segle XVII i
constitueix una bona mostra de la tradició i de l’obra de diversos artistes
locals. Té un interès especial el fons documental conservat a l’Arxiu Històric,
nodrit amb l’aportació de diverses famílies calellenques, amb pergamins que es
remunten al segle XI i que permeten resseguir la història de la ciutat des dels
seus orígens.
Els segles XVIII i XIX han deixat la seva petjada a les fundacions
religioses dels caputxins i de Lestonnac i a les ruïnes emblemàtiques de les
antigues torretes de comunicació òptica.
I finalment, l’arquitectura del segle XX s’expressa amb els seus
diferents llenguatges estètics en un bon nombre d’edificis de començament de
segle, en les obres del que fou arquitecte municipal, Jeroni Martorell, i
especialment en l’enorme complex de l’antiga fàbrica Llobet-Guri.
Calella, una ciutat amb més de 650 anys d'història, ha estat i és encara
avui una ciutat oberta al mar i a la muntanya, gelosa de la seva història, d'un
passat ric en fets i sempre oberta a la catalanitat, que ha esdevingut, amb el
pas dels anys, una comunitat receptora de persones nouvingudes de multitud de
països, culturalment diferents, però amb una gran riquesa personal i
col·lectiva.
EL
MONTNEGRE
El Montnegre és un conjunt muntanyós que
forma part de la Serralada Litoral i constitueix la secció més alta de la
serralada de Marina.
Situat al nord del Maresme i ocupant una part del Vallès Oriental, el
Montnegre s’estén entre la vall del Tordera i la riera de la Vallalta. És una
unitat de relleu que dóna personalitat i constitueix la zona nord de la comarca
del Maresme, amb el darrers contraforts i turons que acaronen el mar i
defineixen l’altre tret característic de l’Alt Maresme.
El seus punts més alts, amb 766 i 765 metres, respectivament, són el
Turó d’en Vives i el Turó Gros o La Telefonista.
Amb 15.000 hectàrees, aquest massís, el nom del qual prové de la foscor
dels seus boscos d’alzines, va passar a formar part de la xarxa de Parcs de la
Diputació de Barcelona, conjuntament amb la serralada del Corredor, amb el nom
de Parc Natural del Montnegre i el
Corredor.
Poblat des del Neolític, tal i com demostra el
dolmen de la Pedra Gentil a Vallgorguina, l’ús agrícola del sòl ha desaparegut
pràcticament del tot, i ara el seu territori es va reconvertint per dedicar-lo
a usos lúdics i de lleure. Així, el Montnegre, amb indrets meravellosos com la
riera de Fuirosos, el Rocatell, l’ermita de l’Erola, Sant Martí de Montnegre,
Santa Maria de Montnegre, Ramió, Olzinelles, Sant Miquel de Vallmanya o
Hortsavinyà, és avui un territori ocupat en el 95% per la massa forestal, la
qual, en algunes zones, està formada per una vegetació de caràcter
centreeuropeu, fet aquest que el converteix en un lloc molt agradable per a
l’excursionisme, el senderisme i l’esbarjo.
NORMES/REGLAMENT
·
Cal
passar per tots els controls de pas i
presentar a cada control la tarja de pas.
·
A
l'arribada cal presentar la tarja amb les marques de tots els controls de pas.
·
Tot
l’itinerari de la prova estarà senyalitzat
·
El
mal temps no serà obstacle per a la celebració de la Marxa, si bé el
comitè organitzador de la Caminada podrà modificar el recorregut i/o els
horaris si la situació ho requereix.
·
Si
un participant abandona la Marxa, per l'acceptació d'aquest reglament es
compromet a fer-ho en un control de pas i a comunicar aquest abandonament a un
membre de l'organització.
·
L’equip escombra sortirà a les nou del mati i
serà l’encarregat oficial de tancar els controls de pas. Qualsevol
participant que sigui avançat per l’equip escombra es considerarà que no
pot complir els horaris màxims de pas pels controls.
·
Durant la caminada, l’organització
pot fotografiar i filmar els marxadors i de les imatges en farà bon ús
per als fins de la mateixa marxa. Si per algun motiu no esteu d’acord amb
aquesta opció cal comunicar-ho prèviament per escrit al correu del CEI.
·
El
CEI facilitarà informació a les persones que abandonin la caminada sobre
el transport públic mes proper al control, però en cap cas transportarà
ningú a cap destí.
·
El
CEI vetllarà per evitar accidents, però en cap cas es farà
responsable dels danys que pugui rebre qualsevol participant.
·
El
CEI no es farà responsable dels objectes perduts o oblidats pels
participants.
·
Qualsevol
altre cas no previst en aquest reglament sera resolt pel comitè organitzador de
la Marxa
·
La
direcció de la caminada podrà no autoritzar la participació de les
persones que el seu equipament o que les seves condicions físiques no es
corresponguin als mínims que la caminada requereixi. Així mateix, la direcció
podrà prendre mesures per garantir el comportament cívic i responsable al
medi natural
·
La inscripció
a la caminada comporta l'acceptació
d'aquest reglament
COM ARRIBAR ?
A Calella s’hi pot arribar amb molts diversos
mitjans de transport, atesa la seva privilegiada situació geogràfica, a la
ribera de la mar Mediterrània, a mig camí entre Barcelona i Girona (distant 50
Km de cadascuna d’aquestes capitals catalanes ).
En vehicle particular s’arriba a Calella
mitjançant la carretera N-II, o bé per l’autopista C-32. La posada en funcionament
de l’autopista C-60 entre Mataró i Granollers ha afavorit decisivament la
connexió entre la nostra comarca i les terres de l’interior de Catalunya. Avui
es pot arribar a Calella des de Sabadell, Terrassa, Vic, i d’altres importants
ciutats catalanes en menys d’una hora.
També és possible arribar a Calella per
carretera utilitzant alguna de les diverses línies de transport públic
existent.
El ferrocarril és el més important mitjà de
comunicació públic de què disposa la nostra ciutat i un dels més utilitzats.
Ens uneix amb Barcelona, Girona, la Costa Brava, i amb l’aeroport de Barcelona,
amb una freqüència mínima d’un tren per hora en cada direcció, que és
augmentada a l’estiu.
L’excel·lent situació de Calella fa que ens
arribin visitants procedents de tota Europa per via aèria, tant per l’aeroport
de Barcelona com pel de Girona-Costa Brava.
Efectivament, com es pot comprovar, Calella té un
magnífic ventall de formes de arribar-hi, la qual cosa ens ajuda a mantenir-nos
entre els capdavanters dels destins turístics del nostre país.
Com
arribar-hi:
Horaris
del tren:
Mapa
d’aparcaments:
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=z83aHUFCMmYM.koeffPgspr3Q
ALLOTJAMENT (opcional)
Per fomentar la
participació a la Kami Cei, la comissió ha treballat per aconseguir descomptes
per a l’estada a l’Hotel Calella Palace.
Tots aquells i
aquelles que vulgueu gaudir d’aquesta promoció, haureu d’emplenar el següent
formulari i fer el pagament al compte del club tal i com s’indica. La data
límit per a demanar l’estada és el dia 1 de novembre. La comissió no es
compromet a trobar plaça després d’aquesta data.
En el cas de
famílies o persones que vulguin compartir habitació només caldrà omplir el
formulari 1 vegada.
La promoció és únicament
per la nit de dissabte a diumenge, en règim de Mitja Pensió.
Els preus pactats són els següents:
Preu MP per pax en
DBL: 25 € (aigua i vi inclòs)
Suplement DUI
(habitació doble d’ús individual): 18,50 €
3a PAX: 30%
descompte
Nens: 1r nen
gratuït / 2n nen: 50 %
MÉS INFORMACIÓ A:
CEI (Club excursionista independent de Catalunya)
C/ Casino, 27 La Floresta ( Sant Cugat del Valles)
Tel. De
contacte 645234013
Email:
Webs:
PERFIL
FULL DE RUTA
HISTÒRIA I LLOCS D'INTERÈS PER ON PASSEM
01 Passeig Manuel Puigvert
El Passeig Manuel Puigvert, conegut també
pels calellencs com Passeig de Mar, es va consolidar entre els anys 1923 i
1936, i es va dissenyar com un símbol de modernitat en aquells temps. Els
plataners, la balustrada, els fanals, el disseny de Jeroni Martorell, els
accessos a la platja i els quioscs per prendre algun refresc li van conferir un
important aire noucentista. És un indret molt apreciat pels ciutadans de
Calella i un lloc de celebració de multitud d’events.
02 Riera de Capaspre
Típica riera del Maresme, amb el nom del primer
veïnat habitat a Calella, origen de la ciutat actual.
03 Mas Salvador de Capaspre
Masia més antiga del municipi, ubicada a
l’indret on es va originar la ciutat de Calella, el veïnat de Capaspre. Té una
estructura de dos cossos, amb la planta baixa situada a nivells diferents. La
façana conserva finestres gòtiques amb detalls esculpits i un matacà que
defensa la porta.
04 Camí dels Escoltes
Camí acabat d’obrir a finals de l’any 2013,
a iniciativa de l’Agrupament Escolta Montnegre, que comunica la Serralada
Litoral amb el Montnegre. El camí va des del Coll de l’Era d’en Móra fins a Ca
l’Estolt, passant per sota la “carretera nova”, la font de la Guineu i creuant
el Sot de l’Infern.
05 Ca l’Estolt
Antic mas abandonat al peu de la pista de pujada al
Turó de la Punta de Garbí. Abans d’arribar-hi, en una cruïlla del corriol, s’hi
troba la Mina de Ca l’Estolt.
06 Turó de la Punta de
Garbí (421 m)
Punt més elevat del terme municipal de Calella i
que llinda amb el terme de Pineda de Mar. En el seu cim hi ha una instal.lació
de ràdio-far per a l’aviació.
07 Collet de Sant Andreu
(264 m)
Important cruïlla de camins.
08 Ermita de Sant Andreu
de l’Arboceda
Prop del Collet de Sant
Andreu, seguint un corriol que s’endinsa en una pineda, trobem una ermita en
ruïnes, que pertany al terme municipal de Pineda de Mar. És l’ermita de Sant
Andreu de l’Arboceda.
L’ermita, com marca la
tradició, està encarada cap a l’est. A la paret sud de l’ermita hi ha les
restes d’un petit mas annexionat posteriorment a la construcció d’aquesta,
popularment conegut com mas de Sant Andreu.
La façana principal
manté encara el campanar d’espadanya, una obertura circular sobre la porta,
restes d’un petit porxo, la porta d’entrada i una finestra a l’esquerra
d’aquesta.
09 Coll dels Tres Termes
(316 m)
Coll amb una fita formada per una gran pedra i una
creu, on coincideixen els termes municipals de Tordera, Pineda de Mar i Sant
Cebrià de Vallalta.
10 Coll de l’Era d’en
Móra
Lloc on fa anys hi havia l’abocador municipal. Una
vegada endreçat ha esdevingut una important cruïlla de camins, des d’on es
poden agafar pistes en totes direccions.
11 Turó de Golinons (224
m)
A la Serra de Golinons i és l’inici del Corredor de
les Guilles.
12 Turó de les Guilles
(259 m)
Punt més alt del Corredor de les Guilles i que
ofereix una excel.lent panoràmica del Maresme Nord.
13 Turó de Puig de Popa
(207 m)
Interessant turó, ja molt a prop del mar, amb una
magnífica vista de tota la plana del litoral, des de Calella a Malgrat de Mar.
14 El Far de Calella
Símbol inequívoc de la ciutat, el Far de Calella
està ubicat damunt d’un penya segat i fou inaugurat l’any 1859. Avui es pot
visitar i acull un centre d’interpretació. Segueix en funcionament, amb la seva
característica cadència de llum, amb sèries de dos i tres raigs de llum seguits
en cada volta completa de la làmpada.
15 Les Torretes
Les torretes, o torres òptiques, foren construïdes
pel servei de transmissions com a telègrafs òptics. Funcionaven per mitjà d'un
sistema de senyals. La primera fou edificada l'any 1848, i era servida per un
destacament de tropa; la segona fou bastida l'any 1857, i era utilitzada per
funcionaris paisans, però amb prou feines va entrar en funcionament, perquè el
1861 arribava el tren de vapor a Calella. Les torretes, en complet abandó,
exposades a les inclemències de la natura i a la falta de civisme, han acabat
en estat de ruïna. L’any 1988 van ser incorporades al Pla Especial de Protecció
i Conservació del Patrimoni Artístic de Calella. Aquests darrers anys han estat
restaurades i apuntalades per afermar-ne les restes.
16 La Roca Grossa
La Roca Grossa o Roca de la Cabra és un petit illot
situat a les cales de les Roques, prop del terme municipal de Sant Pol de Mar.
Segons els corrents marins, la Roca Grossa es mostra aïllada o lligada a la
platja per un estret corredor de sorra.
17 El Passeig de Garbí
Passeig marítim inaugurat l’any 1997 i que enllaça
per la façana litoral la Riera de Capaspre i la zona de les Roques.
CALELLA
Calella, coneguda com la
capital turística de la Costa del Maresme, es caracteritza per ser una ciutat
cosmopolita i alegre, amb un clima típic del Mediterrani.
A 50 km de Barcelona i de Girona, la seva situació geogràfica, així com
les vies de comunicació, esdevenen un factor clau per a la realització de tota
classe d’excursions i activitats. Aquest fet la converteix en una destinació
turística ideal.
La configuració de la seva trama urbana, amb una gran zona comercial i
de vianants, així com la disposició de 15 places, agradables espais verds i una
gran oferta d’allotjament (amb prop de 14.000 places en hotels, apartaments i
càmpings), fan de Calella una de les destinacions turístiques més importants
del país.
Una oferta de prop de tres quilòmetres de longitud de platges i més de
180.000 m2 de sorra daurada i neta, aigües intensament blaves, zones naturals
com el Montnegre, el Parc Dalmau, el passeig Manuel Puigvert, el passeig de
Garbí o les Torretes, fan de Calella una ciutat dinàmica, moderna i acollidora,
que permet gaudir al visitant d’una destinació amb una singularitat pròpia. La
ciutat de Calella acull anualment uns 250.000 turistes, que provenen d'Europa,
principalment britànics i alemanys.
Malgrat l’espectacular transformació del municipi a partir dels anys
seixanta, Calella conserva, en bona part, l’estructura urbana del seu nucli
original i el traçat quadriculat del seu primer eixample.
Del poblament del terme anterior al naixement del nucli urbà en resta
ben poca cosa. Només el Mas Salvador testimonia la importància de l’agricultura
en l’economia del municipi durant molts segles.
La part més interessant de la ciutat és sens dubte l’entorn de la plaça
de l’Ajuntament, on a partir del segle XIV es celebrava el mercat que originà
el posterior creixement urbà. Val la pena destacar els diversos casals gòtics,
que conserven en gran part la seva estructura original i els elements
decoratius del segle XVI: portals adovellats, finestres conopials amb escuts
esculpits i restes de matacans defensius.
En el mateix sector hi ha la capella de Sant Quirze i Santa Julita, del
segle XVI, i no gaire lluny l’església parroquial de Santa Maria i Sant
Nicolau, obra barroca del segle XVIII que conserva a la portalada els magnífics
relleus de Jean de Tours, procedents de l’altar del primitiu temple del segle
XVI.
El Museu-Arxiu de Calella és instal·lat en un casal del segle XVII i
constitueix una bona mostra de la tradició i de l’obra de diversos artistes
locals. Té un interès especial el fons documental conservat a l’Arxiu Històric,
nodrit amb l’aportació de diverses famílies calellenques, amb pergamins que es
remunten al segle XI i que permeten resseguir la història de la ciutat des dels
seus orígens.
Els segles XVIII i XIX han deixat la seva petjada a les fundacions
religioses dels caputxins i de Lestonnac i a les ruïnes emblemàtiques de les
antigues torretes de comunicació òptica.
I finalment, l’arquitectura del segle XX s’expressa amb els seus
diferents llenguatges estètics en un bon nombre d’edificis de començament de
segle, en les obres del que fou arquitecte municipal, Jeroni Martorell, i
especialment en l’enorme complex de l’antiga fàbrica Llobet-Guri.
Calella, una ciutat amb més de 650 anys d'història, ha estat i és encara
avui una ciutat oberta al mar i a la muntanya, gelosa de la seva història, d'un
passat ric en fets i sempre oberta a la catalanitat, que ha esdevingut, amb el
pas dels anys, una comunitat receptora de persones nouvingudes de multitud de
països, culturalment diferents, però amb una gran riquesa personal i
col·lectiva.
EL MONTNEGRE
El Montnegre és un conjunt muntanyós que
forma part de la Serralada Litoral i constitueix la secció més alta de la
serralada de Marina.
Situat al nord del Maresme i ocupant una part del Vallès Oriental, el
Montnegre s’estén entre la vall del Tordera i la riera de la Vallalta. És una
unitat de relleu que dóna personalitat i constitueix la zona nord de la comarca
del Maresme, amb el darrers contraforts i turons que acaronen el mar i
defineixen l’altre tret característic de l’Alt Maresme.
El seus punts més alts, amb 766 i 765 metres, respectivament, són el
Turó d’en Vives i el Turó Gros o La Telefonista.
Amb 15.000 hectàrees, aquest massís, el nom del qual prové de la foscor
dels seus boscos d’alzines, va passar a formar part de la xarxa de Parcs de la
Diputació de Barcelona, conjuntament amb la serralada del Corredor, amb el nom
de Parc Natural del Montnegre i el
Corredor.
NORMES/REGLAMENT
·
Cal
passar per tots els controls de pas i
presentar a cada control la tarja de pas.
·
A
l'arribada cal presentar la tarja amb les marques de tots els controls de pas.
·
Tot
l’itinerari de la prova estarà senyalitzat
·
El
mal temps no serà obstacle per a la celebració de la Marxa, si bé el
comitè organitzador de la Caminada podrà modificar el recorregut i/o els
horaris si la situació ho requereix.
·
Si
un participant abandona la Marxa, per l'acceptació d'aquest reglament es
compromet a fer-ho en un control de pas i a comunicar aquest abandonament a un
membre de l'organització.
·
L’equip escombra sortirà a les nou del mati i
serà l’encarregat oficial de tancar els controls de pas. Qualsevol
participant que sigui avançat per l’equip escombra es considerarà que no
pot complir els horaris màxims de pas pels controls.
·
Durant la caminada, l’organització
pot fotografiar i filmar els marxadors i de les imatges en farà bon ús
per als fins de la mateixa marxa. Si per algun motiu no esteu d’acord amb
aquesta opció cal comunicar-ho prèviament per escrit al correu del CEI.
·
El
CEI facilitarà informació a les persones que abandonin la caminada sobre
el transport públic mes proper al control, però en cap cas transportarà
ningú a cap destí.
·
El
CEI vetllarà per evitar accidents, però en cap cas es farà
responsable dels danys que pugui rebre qualsevol participant.
·
El
CEI no es farà responsable dels objectes perduts o oblidats pels
participants.
·
Qualsevol
altre cas no previst en aquest reglament sera resolt pel comitè organitzador de
la Marxa
·
La
direcció de la caminada podrà no autoritzar la participació de les
persones que el seu equipament o que les seves condicions físiques no es
corresponguin als mínims que la caminada requereixi. Així mateix, la direcció
podrà prendre mesures per garantir el comportament cívic i responsable al
medi natural
·
La inscripció
a la caminada comporta l'acceptació
d'aquest reglament
COM ARRIBAR ?
A Calella s’hi pot arribar amb molts diversos
mitjans de transport, atesa la seva privilegiada situació geogràfica, a la
ribera de la mar Mediterrània, a mig camí entre Barcelona i Girona (distant 50
Km de cadascuna d’aquestes capitals catalanes ).
En vehicle particular s’arriba a Calella
mitjançant la carretera N-II, o bé per l’autopista C-32. La posada en funcionament
de l’autopista C-60 entre Mataró i Granollers ha afavorit decisivament la
connexió entre la nostra comarca i les terres de l’interior de Catalunya. Avui
es pot arribar a Calella des de Sabadell, Terrassa, Vic, i d’altres importants
ciutats catalanes en menys d’una hora.
També és possible arribar a Calella per
carretera utilitzant alguna de les diverses línies de transport públic
existent.
El ferrocarril és el més important mitjà de
comunicació públic de què disposa la nostra ciutat i un dels més utilitzats.
Ens uneix amb Barcelona, Girona, la Costa Brava, i amb l’aeroport de Barcelona,
amb una freqüència mínima d’un tren per hora en cada direcció, que és
augmentada a l’estiu.
L’excel·lent situació de Calella fa que ens
arribin visitants procedents de tota Europa per via aèria, tant per l’aeroport
de Barcelona com pel de Girona-Costa Brava.
Com
arribar-hi:
Horaris
del tren:
Mapa
d’aparcaments:
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=z83aHUFCMmYM.koeffPgspr3Q
ALLOTJAMENT (opcional)
ALLOTJAMENT (opcional)
Per fomentar la
participació a la Kami Cei, la comissió ha treballat per aconseguir descomptes
per a l’estada a l’Hotel Calella Palace.
Tots aquells i
aquelles que vulgueu gaudir d’aquesta promoció, haureu d’emplenar el següent
formulari i fer el pagament al compte del club tal i com s’indica. La data
límit per a demanar l’estada és el dia 1 de novembre. La comissió no es
compromet a trobar plaça després d’aquesta data.
En el cas de
famílies o persones que vulguin compartir habitació només caldrà omplir el
formulari 1 vegada.
La promoció és únicament
per la nit de dissabte a diumenge, en règim de Mitja Pensió.
Els preus pactats són els següents:
Preu MP per pax en
DBL: 25 € (aigua i vi inclòs)
Suplement DUI
(habitació doble d’ús individual): 18,50 €
3a PAX: 30%
descompte
Nens: 1r nen
gratuït / 2n nen: 50 %
MÉS INFORMACIÓ A:
CEI (Club excursionista independent de Catalunya)
C/ Casino, 27 La Floresta ( Sant Cugat del Valles)
Tel. De
contacte 645234013
Email:
Webs: